maandag 9 oktober 2017

#50books - 2017.41 Aanraders

In dit vijfde jaargang van #50books is het stokje van de oorspronkelijk initiatiefnemer Petepel overgenomen door Martha Pelkman die dit jaar de vragen stelt.

En de eenenveertigste vraag van 2017 is:   
Lees jij boeken die worden aangeraden in andere boeken?

Door mijn boekenkeuzes komt het niet zo vaak voor dat er in de tekst zelf andere boeken worden aangeraden. De grote uitzondering is dan Olijven Moet Je Leren Lezen van Ellen Deckwitz waar elk hoofdstuk van leestips is voorzien.
Zo zijn er ook boeken vol noten met waar de schrijver zijn informatie vandaan heeft gehaald. Dit zijn dan ook vaak weer andere boeken. Maar al deze titels laat ik zo goed als altijd langs mij heengaan. Het is voor mij geen manier om me tot verder lezen te brengen over een bepaald onderwerp.

In science fictionboeken wordt nog wel eens achterin reclame gemaakt voor andere titels van dezelfde schrijver of ook wel voor andere schrijvers hun boeken als deze bij dezelfde uitgeverij zijn uitgebracht. Daar laat ik mijn ogen wel eens over dwalen maar het is echt zelden dat ik daardoor word geïnspireerd tot het kopen van die boeken. Het is meer dat als ik al over een titel zit te twijfelen dat door het nog eens te zien, het zetje is om het werkelijk aan te schaffen.

De aanschaf van boeken wordt bij mij op een andere manier gemotiveerd. Hadden we daar in het verleden ook al niet eens een #50books-vraag over beantwoord? ;-)




Geen opmerkingen:

Lady Mechanika Vol 6 Sangre - M.M. Chen & Joe Benitez

In dit deel begint elk hoofdstuk met een proloog waarbij terug gegaan wordt naar een gebeurtenis in Mexico dat 500 jaar geleden heeft plaats...