zaterdag 15 juli 2017

#50books - 2017.28 Digitaal lezen

In dit vijfde jaargang van #50books is het stokje van de oorspronkelijk initiatiefnemer Petepel overgenomen door Martha Pelkman die dit jaar de vragen stelt. 

En de achtentwintigste vraag van 2017 is:   
Welk(e) boek(en) neem je mee op vakantie?

Vakantie is voor mij in principe geen plannen hebben en doen waar ik op dat moment zin in heb. Wanneer ik op vakantie ga, is dat meestal met de fiets een paar dagen door Nederland peddelen. Voor het meenemen van leesvoer is een e-reader dan ideaal.

Op mijn e-reader staan al een hele tijd een heel jaar Clarkesworldmagazine dat ik kreeg bij het steunen van een Kickstarterproject om Chinese SF in het Engels te vertalen. Omdat ik ook Patreon ben van Clarkesworldmagazine en dus elke maand een nieuw nummer in de digitale bus krijg, kom ik niet zo toe aan dat ene jaar extra. Maar voor op vakantie is het wel heel handig. Want het tijdschrift bestaat uit allemaal korte SF+F-verhalen.

Bij een ander Kickstarterproject om de speciale uitgave People of Colo(u)r Destroy Science Fiction van het tijdschrift Lightspeed te ondersteunen, kreeg ik ook een aantal digitale tijdschriften in het SF+F+H-genre waar ik tot nu toe nog nooit in gekeken heb. Wel jammer maar helaas lees ik nu eenmaal niet zo snel.

En dan heb ik nog aantal digitale boeken van Neil Gaiman met korte  verhalen die staan te trappelen om gelezen te worden.

Kortom allemaal uitgaven met korte verhalen. En een kort verhaal is heel geschikt voor 's avonds als ik moe ben van de hele dag buiten zijn en fietsen maar ook voor even een uur op een stoeltje in de zon om vervolgens weer verder te peddelen.

1 opmerking:

Hendrik-Jan zei

Ik sleep mijn papieren boeken altijd mee. Heerlijk om even een paar bladzijden te lezen alsje zo actief bent. Of een pauzedagje inlassen onderweg. Dat is echt onwijs lekker

Lady Mechanika Vol 6 Sangre - M.M. Chen & Joe Benitez

In dit deel begint elk hoofdstuk met een proloog waarbij terug gegaan wordt naar een gebeurtenis in Mexico dat 500 jaar geleden heeft plaats...