zaterdag 10 juni 2017

#50books - 2017.23 Nog te lezen

In dit vijfde jaargang van #50books is het stokje van de oorspronkelijk initiatiefnemer Petepel overgenomen door Martha Pelkman die dit jaar de vragen stelt. 
En de drieëntwintigste vraag van 2017 is:
Welke titels staan er op je nog te lezen lijst?

Mijn twee plankjes met nog te lezen boeken is te veel om hier op te noemen en dan heb ik het nog niet eens over alle e-boeken die op mij staan te wachten. Maar ik wil wel een paar van deze geduldige boeken er uitlichten waarvan ik denk dat ik die nog wel dit jaar ga lezen.


Van de trilogie geschreven door Cixin Liu heb ik reeds het eerste deel The Three-Body Problem gelezen en was daar zeer van onder de indruk. Pure Chinese science fiction, zeer verfrissend. Deel 2 en 3 heb ik dan ook snel aangeschaft en nu is het raadzaam om deze ook dit jaar nog te lezen anders zal ik door mijn slechte geheugen eerst weer deel 1 moeten lezen. Alhoewel dat geen straf zal zijn.




Vorig jaar op de Deventer boekenmarkt Tonio van A.F.Th. van der Heijden gevonden. Met deze schrijver heb ik een vreemde relatie. Aan de ene kant spreekt hij me helemaal niet aan omdat het te veel uit het hoofd en te weinig uit het hart lijkt te zijn maar het boekje Leven uit een Dag vond ik briljant en heb ik meerdere malen gelezen.

Daarom wilde ik wel weer eens een poging wagen en dan dit keer met het boek Tonio. Een vriendin van mij die redelijk dezelfde leessmaak heeft wat literatuur betreft, had het eerst nog van mij geleend maar vond het een straf en heeft het snel weer teruggegeven. Nu word ik regelmatig geplaagd dat ik dit boek nog moet lezen want dat heb ik haar immers ook aangedaan. Nou eerlijk gezegd ben ik wel erg benieuwd wat haar zo heeft afgestoten.




In het digitale science fiction en fantasy tijdschrift Clarkesworld Magazine kwam ik een verhaal van de Zuid Afrikaanse Lauren Beukes tegen en was gelijk gefascineerd.

Daarom ben ik op zoek gegaan naar andere publicaties van haar en kwam onder andere op dit boek Moxyland. Ik heb geen idee waar het over gaat of het een verhaal is of allemaal korte verhalen. Maar ik heb erg veel zin om zoiets heel nieuws uit te proberen.
En dan heb ik nog een hele reeks e-boeken door een Humble Bundle actie van mijn favoriete auteur Neil Gaiman:
* Adventures in the Dream Trade
* Angels & Visitation
* Being an Account of the Life and Death of the Emperor Heliogabolu
* Day of the Dead (e-boek) 2015
* Duran Duran
* Feeders and Eaters and other stories
* Ghastly Beyond Belief
* Gods & Tulips
* Manuscript Found In a Milk Bottle
* Outrageous Tales From The Old Testament
* Seven Deadly Sins
* Sweeney Todd and other Stories

Plus twee papieren boeken van deze schrijver:
* Norse Mythology
*The View from the Cheap Seats

Daar wil ik dit jaar toch ook nog wel wat van lezen.

1 opmerking:

Lalagè zei

Die Chinese sf lijkt mij ook wel wat!
Tonio is best een goed boek hoor, dus gewoon proberen.

Gezinsverpakking - De Chabotten

Voor ik dit boekenweekgeschenk ging lezen, luisterde ik naar de podcast Nooit meer Slapen waarin de familie Chabot over dit boekje geïntervi...