zaterdag 18 maart 2017

#50books - 2017.11 De nek

In dit vijfde jaargang van #50books is het stokje van de oorspronkelijk initiatiefnemer Petepel overgenomen door Martha Pelkman die dit jaar de vragen stelt.
En de elfde vraag van 2017 is:  
Wat is jouw favoriete leeshouding?
 
Het is nou niet dat dit mijn favoriete leeshouding is maar op een of andere manier wanneer ik ga lezen komt mijn hoofd in een hoek van negentig graden op mijn romp te staan.

Of ik nou in bed lig, op een stoel aan een tafel zit of op een bank in de trein, het maakt allemaal niet uit. Die nek schiet automatisch in een knik en blijft zo tot ik uitgelezen ben.

Zelfs wanneer ik erop probeer te letten, zit ik alweer in deze onmogelijke houding voor ik er erg in heb. Het gebeurt ongemerkt, ik schijn er geen zeggenschap over te hebben. En daarom denk ik dan maar ook laat maar gaan. Het is zoals mijn lijf in elkaar steekt.

En het mafste van dit alles is dat ik er niet eens een stijve nek van krijg. In tegenstelling tot wanneer ik beeldschermwerk uitvoer. Misschien dat ik mijn beeldscherm ook maar beter plat kan leggen.



1 opmerking:

Erik Scheffers zei

Hoi Niek, kun jij mij je e-mailadres sturen? Ik wil je graag uitnodigen voor een bloggersbijeenkomst in juni. Alvast bedankt, Erik

Gezinsverpakking - De Chabotten

Voor ik dit boekenweekgeschenk ging lezen, luisterde ik naar de podcast Nooit meer Slapen waarin de familie Chabot over dit boekje geïntervi...