maandag 3 oktober 2016

#50books - 2016.40 Liever een pocket

In deze vierde jaargang van #50books is het stokje van de oorspronkelijk initiatiefnemer Petepel overgenomen door Hendrik-Jan die dit jaar de vragen stelt.
En de veertigste vraag is:
Naar welk boek kijk jij reikhalzend uit?
 
De tekst van Vrouw, het laatste deel van de reeks Mijn Strijd door Karl Ove Knausgård, is al bijna een jaar geleden uitgekomen. Alleen dit was in hardcover. Nu komt er een nieuwe uitgave op 4 oktober uit maar helaas is dat weer een hardcover.

De reeks Mijn Strijd ben ik ooit begonnen omdat er een pocketversie van het eerste boek uit deze serie werd uitgegeven en ik wel nieuwsgierig was naar deze schrijver. Pockets prefereer ik boven hardcover omdat deze veel makkelijker te hanteren zijn.
Het boek sprak me gelijk heel erg aan dus de rest wilde ik ook aanschaffen. Maar helaas. Ook al waren alle boeken in hardcover beschikbaar. De laatste twee waren er (nog) niet. Eindelijk kwam het een-na-laatste deel nadat dit eerst nog eens maanden was uitgesteld in pocketversie uit in april van dit jaar.

En dan is het nu reikhalzend uitkijken naar het laatste deel in pocket-vorm. Nergens wordt daar nog van gerept maar ik kan me niet voorstellen dat dit nooit gaat gebeuren. Dus is het geduld oefenen. Gelukkig heb ik het een-na-laatste deel Schrijver ook nog niet gelezen en kan ik nog wel even voort.


Geen opmerkingen:

Lady Mechanika Vol 6 Sangre - M.M. Chen & Joe Benitez

In dit deel begint elk hoofdstuk met een proloog waarbij terug gegaan wordt naar een gebeurtenis in Mexico dat 500 jaar geleden heeft plaats...