zaterdag 18 juni 2016

#50books - 2016.24 Het eenvoudigweg gebeuren

In deze vierde jaargang van #50books is het stokje van de oorspronkelijk initiatiefnemer Petepel overgenomen door Hendrik-Jan die dit jaar de vragen stelt.
En de vierentwintigste vraag is:
Hoe bepaal jij wat je leest?

Een heel goeie vraag, een vraag die ik mij al vele malen gesteld heb en waar ik tot op heden geen antwoord op heb. 

Wanneer ik boeken aanschaf wil ik ze eigenlijk altijd gelijk lezen maar meestal ben ik nog in andere boeken bezig en leg ik het net nieuw aangeschafte even aan de kant. Dan kan het zo maar gebeuren dat ik het boek waar ik even te voren nog zo naar smachtte, pas drie jaar later van de plank komt om gelezen te worden. 

Maar voor hetzelfde geld, gooi ik alle boeken waar ik in bezig ben aan de kant en begin gelijk in het laatst aangeschafte boek. 

Er kan ook opeens een trek naar Nederlandse literatuur omhoog komen of de wens om eens iets heel nieuws uit te proberen. Waar al die neigingen en aandrangen vandaan komen, is mij een raadsel. Het overkomt me, het gebeurt eenvoudigweg en ik vind het prima om daar gehoor aan te geven.


Geen opmerkingen:

Lady Mechanika Vol 6 Sangre - M.M. Chen & Joe Benitez

In dit deel begint elk hoofdstuk met een proloog waarbij terug gegaan wordt naar een gebeurtenis in Mexico dat 500 jaar geleden heeft plaats...