maandag 22 februari 2016

#50books - 2016.08 Tijd maken

In deze vierde jaargang van #50books is het stokje van de oorspronkelijk initiatiefnemer Petepel overgenomen door Hendrik-Jan die dit jaar de vragen stelt.
En de achtste vraag is:

Hoe maak jij tijd om te kunnen lezen?

Na mijzelf jarenlang ongewild getraind te hebben in het dagelijks afwerken van bezigheden waarvan ik vond dat het goed was dat ik die deed, ben ik nu op een punt in mijn leven gekomen dat ik wil dat in mijn vrije tijd, de wens om iets te doen uit mijzelf komt zonder mijzelf iets op te leggen.

Dit betekent dat ik mij niet meer voorneem hoeveel bladzijden ik op een dag wil lezen maar ga lezen wanneer ik daar echt zin in heb en dan wel zie wat ik lees. Ik geloof namelijk dat het echte plezier bij lezen alleen kan komen wanneer dit vanuit een innerlijke drang komt en niet vanuit een opgelegde af te werken lijstjesmanie. Wellicht dat met de laatste methode er wel meer bladzijden worden verzwolgen maar voor mij is dat geen doel op zich meer.


1 opmerking:

Liesbeth zei

Ben het zó met je eens! Lezen is fijn en geen moeten en dat MOET vooral zo blijven!

Lady Mechanika Vol 6 Sangre - M.M. Chen & Joe Benitez

In dit deel begint elk hoofdstuk met een proloog waarbij terug gegaan wordt naar een gebeurtenis in Mexico dat 500 jaar geleden heeft plaats...