woensdag 23 december 2015

#50books - 2015.48 Invloed der seizoenen

In deze derde jaargang van #50books is het de oorspronkelijk initiatiefnemer Petepel die de vragen stelt.

En de achtenveertigste vraag is:
Merk je verschil in wat (en hoe) je leest tijdens deze ‘donkere dagen’ aan het eind van het jaar?

Dat het weer invloed op ons heeft daarvan ben ik overtuigd. Al is het maar simpelweg dat het weer ons dicteert wat voor soort kleding wij aan moeten trekken om ons prettig te voelen. Ook kan het weer ons motiveren wat te gaan doen zoals zwemmen in zee met warm weer heel aantrekkelijk aanvoelt en dit idee bij vrieskou hele andere gevoelens oproept. Het kan zelfs invloed hebben op mensen hun stemming. In de winter met minder licht worden aardig wat mensen op zijn minst wat licht geïrriteerd. En veel mensen hebben hun favoriete seizoen.
Zelf heb ik meer een minst favoriet seizoen en dat is de zomer maar alleen als deze heel heet is. Juist de afwisseling der seizoenen vind ik het leven wat extra's meegeven. En alhoewel ik er dus wel van overtuigd ben dat het weer beïnvloedt, heb ik nou helemaal niet het gevoel dat het ook maar iets te zeggen heeft over wat ik lees. Wanneer een boek tegen het einde loopt, hoor ik in mijn hoofd al wat het volgende boek gaat worden. En soms begin ik nog een boek omdat deze mij opeens onweerstaanbaar aanspreekt. Wat het precies is waarom ik in een boek begin, zou iets zijn voor een andere blogpost, daar moet ik nog eens over nadenken.

1 opmerking:

Unknown zei

We moeten toch ergens onze kont tegen de krib kunnen gooien: het weer mag niet alles voor het zeggen hebben, toch? ;)

Lady Mechanika Vol 6 Sangre - M.M. Chen & Joe Benitez

In dit deel begint elk hoofdstuk met een proloog waarbij terug gegaan wordt naar een gebeurtenis in Mexico dat 500 jaar geleden heeft plaats...