zaterdag 31 oktober 2015

#50books - 2015.41 Das Mag

In deze derde jaargang van #50books is het de oorspronkelijk initiatiefnemer Petepel die de vragen stelt.

En de eenenveertigste vraag is:
Zou jij (mede-)oprichter van een nieuwe uitgeverij willen worden?

http://shop.dasmag.nl/

Een initiatief waarvan ik vind dat het een goed idee is, steun ik graag.
Het oprichten van een nieuwe uitgeverij vind ik een goed idee in deze tijden van dat het boek wat achterop lijkt te raken. Ieder initiatief dat het boek weer opnieuw in de schijnwerpers brengt, kan alleen maar op mijn gejuich rekenen.

Door boeken aantrekkelijk uit te geven en nog belangrijker, schrijvers meer te betalen en ook nog het e-boek bij de papieren versie te geven, denk ik dat deze uitgever Das Mag zich positief onderscheidt.


Dat door het doneren van wat geld je gelijk een (mede-)oprichter wordt genoemd, vind ik wel wat te groot van woorden. Ook het houden van een oprichtingsfeest in Paradiso is niet aan mij besteed.
Ik duim graag thuis anoniem dat de oprichting gaat lukken en het een succes wordt wat door andere uitgevers gevolgd gaat worden.

Geen opmerkingen:

Gezinsverpakking - De Chabotten

Voor ik dit boekenweekgeschenk ging lezen, luisterde ik naar de podcast Nooit meer Slapen waarin de familie Chabot over dit boekje geïntervi...