vrijdag 23 januari 2015

#50books - 2015.03 Voor Pampus

In dit derde jaargang van #50books is het de oorspronkelijk initiatiefnemer Petepel die de vragen stelt.
En de derde vraag is: 

Ben jij een passieve of een actieve lezer?


Totaal passief.

Het is onderuit op de bank of in bed met een paar kussens onder schouders, nek en hoofd en lezen maar.
Niks zitten aan tafel met een pen of potlood in de hand. Of wat te denken met internet binnen bereik om alles op te zoeken wat maar tijdens het lezen in je opkomt! Nee, niets daarvan.

Lekker de woorden langs mijn ogen laten glijden, de beelden die als vanzelf in mijn hoofd worden gevormd en zo hun geheel eigen leven leiden (soms wel eens zo erg dat later blijkt dat ik een heel ander boek heb onthouden).


Oké, oké, heel soms doe ik toch nog wat actiefs. Dat is als ik een e-boek heb met een Engelse tekst en ik op een woord blijf haken waarvan ik geen flauw benul heb wat dat zou kunnen betekenen. Even een tikje op het woord en hopla, daar is een woordenboek die het mij uitlegt. Daarna weer zalig onderuit en lezen maar.

Geen opmerkingen:

Lady Mechanika Vol 6 Sangre - M.M. Chen & Joe Benitez

In dit deel begint elk hoofdstuk met een proloog waarbij terug gegaan wordt naar een gebeurtenis in Mexico dat 500 jaar geleden heeft plaats...