zondag 23 november 2014

#50books - 2014.47 Geef mij maar de reis

Elke week een nieuwe boekenvraag in het kader van #50books dit jaar verzorgd door DrsPee. De zevenenveertigste vraag is


Lees jij het einde van het boek voordat je eraan begint of vind je dat not done?

http://www.astroturkiye.com/12-ev/
Een boek lees ik altijd van het begin tot het einde zonder vooruit te bladeren. Het is maar zelden dat ik de neiging heb om naar de laatste bladzijde te gaan om te weten hoe het afloopt.
Wellicht dat het komt door de soort boeken die ik lees maar zo goed als altijd is het niet het einde dat het boek de bevrediging geeft maar de hele weg er naar toe. Ook wanneer ik aan een boek terugdenk, is het zelden het einde of de ontknoping, deze ben ik meestal allang weer vergeten. Nee, het is de sfeer van het verhaal, de emoties, de ervaringen die ik tijdens het lezen heb opgedaan die blijven hangen.
Het einde is er meer om de gelegenheid te geven om die ervaring af te ronden en naar een volgende te gaan dan dat het de punt is waarom het boek draait.

Geen opmerkingen:

Lady Mechanika Vol 6 Sangre - M.M. Chen & Joe Benitez

In dit deel begint elk hoofdstuk met een proloog waarbij terug gegaan wordt naar een gebeurtenis in Mexico dat 500 jaar geleden heeft plaats...