vrijdag 3 oktober 2014

#50books - 2014.39 Ik weet hoe spreeuwen aan hun stippen zijn gekomen

Elke week een nieuwe boekenvraag in het kader van #50books dit jaar verzorgd door DrsPee. De negenendertigste vraag is

Wat is jouw eerste kinderboek?

Het zal vast een andere zijn dan dit boek. Hoogstwaarschijnlijk iets met heel veel plaatjes en weinig tekst. Maar daar schiet me na een paar dagen broeden niets van te binnen.

Wel heb ik dít prachtige kinderboek nog in mijn kast staan. Of beter gezegd pas sinds een klein jaar in mijn eigen kast want daarvoor heeft het altijd in mijn ouderlijk huis een plek gehad en is het bij mij terecht gekomen nu ik geen levende ouders meer heb. Dit boek kon ik niet aan de kringloop meegeven.

Alleen het plaatje op de voorkant al met een kabouterachtig wezen dat een vogel van stipjes op de borst voorziet, heeft mijn leven lang beïnvloed in hoe ik spreeuwen zie.

Wonderlijk genoeg als ik het boekje nu verder doorblader dan herken ik die plaatjes niet en ook de verhaaltjes zeggen me weinig. Toch is het boekje letterlijk stukgelezen en ik weet zeker dat ik er vele malen uit voorgelezen ben.

Geen opmerkingen:

Lady Mechanika Vol 6 Sangre - M.M. Chen & Joe Benitez

In dit deel begint elk hoofdstuk met een proloog waarbij terug gegaan wordt naar een gebeurtenis in Mexico dat 500 jaar geleden heeft plaats...