zaterdag 10 mei 2014

#50books - 2014.16 Boek in bewegend beeld

Elke week een nieuwe boekenvraag in het kader van #50books dit jaar verzorgd door DrsPee. De zestiende vraag is


Kennen jullie het fenomeen boektrailer en wat vinden jullie ervan? Heb je mooie voorbeelden van boektrailers die jullie willen delen?

De boektrailer heb ik leren kennen via Neil Gaiman zijn website. In eerste instantie was ik wat verbaasd over dit fenomeen. Blijkbaar paste deze vorm niet in mijn beeld van promoten van boeken. Net zoals ik lang heb gedaan over het wennen aan reclameposters voor boeken die ik opeens overal op straat tegenkwam. Boeken hebben een privé-image en deze is omringd met stilte. Daar hoorde in mijn beleving geen schreeuwende promoties bij. Maar wat blijkt? Het kan ook juist prachtig zijn en kleine kunstwerkjes op zich.




Geen opmerkingen:

Lady Mechanika Vol 6 Sangre - M.M. Chen & Joe Benitez

In dit deel begint elk hoofdstuk met een proloog waarbij terug gegaan wordt naar een gebeurtenis in Mexico dat 500 jaar geleden heeft plaats...