vrijdag 14 maart 2014

#50books - 2014.10 Dat is privé

Elke week een nieuwe boekenvraag in het kader van #50books dit jaar verzorgd door DrsPee. De tiende vraag is

Wat is jouw fijnste, ontroerendste, leukste reisverhaal?


http://www.inboundlogistics.com/cms/article/2010-summer-reading-guide/
Eerlijk gezegd ben ik niet zo'n reiziger. Tenminste niet als het gaat om fysiek allerlei plekken op aarde te bezoeken en daar te proeven van de locale culturen. Nee, dat is niets voor mij.

Maar als je het hebt over de reizen die ieder mens altijd kan maken, namelijk die van het wegzinken in de eigen gedachtenwereld waar elk avontuur naar eigen hand gezet kan worden en soms als vanzelf gaat en je je slechts hoeft mee te laten voeren, ja, dan ben ik van de partij. Alleen wat ik daar allemaal meemaak dat houd ik liever voor mijzelf, dat is privé.

5 opmerkingen:

Ninia zei

Is er wel bedoeld: je eigen reisverhaal? Het zou toch ook het reisverhaal in het algemeen kunnen betekenen? Heb je wel reisverhalen gelezen? En wat is dan het fijnste, ontroerendste, leukste?

Herman zei

Soms wil ik wel fysiek de reis maken, niet voor de bestemming, maar om de reis zelf. Echter meestal laat ik de reis door een ander maken, door Cees Nooteboom, Jelle Brandt Corstius, Iris Hannema of Michel Krielaars . . .

Niek zei

Zo kun je de vraag ook opvatten. Alleen lees ik nooit reisverhalen, heb ik ook niets mee (dat ik weet) dus daar zit helemaal geen antwoord in.

Niek zei

Hé Herman, ook dit blog van mij gevonden. :-) Als emigrant ben jij toch een uitgelezen voorbeeld van een reiziger. Verbaast me niets dat je er ook graag over leest.

Ninia zei

Paul Theroux is mijn grote reisschrijver. Met hem ben ik al de hele wereld rond geweest. Ik kan hem aanbevelen, maar dat had ik al eens gedaan, denk ik :)

Gezinsverpakking - De Chabotten

Voor ik dit boekenweekgeschenk ging lezen, luisterde ik naar de podcast Nooit meer Slapen waarin de familie Chabot over dit boekje geïntervi...