zondag 16 februari 2014

#50books - 2014.7 Voor eeuwig en altijd

Elke week een nieuwe boekenvraag in het kader van #50books dit jaar verzorgd door DrsPee. De zevende vraag is

Ben jij vroeger voorgelezen? Wat is je favoriete herinnering eraan? Lees je je eigen kinderen (ook) voor?
http://www.nieuwbouwlust.nl/vertalenvertellen

Nou en of dat ik ben voorgelezen. Heerlijk in bed wegdoezelend terwijl de stem van een van mijn ouders mij meenam naar andere orden. Ik vrees alleen dat ik snel in slaap viel want veel weet ik daar niet meer van.
Wel van de boeken die op de lagere school klassikaal door de meester of juf werden voorgelezen. Kruistocht in een Spijkerbroek van Thea Beckman en ook De Brief voor de Koning van Tonke Dragt. Jeeee, wat was dat spannend! We zijn zelfs nog wel eens na de bel gebleven omdat we wilden weten hoe het verder ging.

Om mij heen heb ik geen kinderen van mijzelf of van anderen. Maar dat heeft mij er nooit van weerhouden om voor te blijven lezen. Tijdens mijn studie las ik samen met een huisgenoot een spannend boek. En vele jaren later heb ik dat ook met mijn huidige huisgenoot gedaan. In wat taaie boeken zijn we blijven hangen en de laatste tijd is het dan ook meer een colum of een los verhaal geworden. En zelfs wel eens een gedicht. Maar wat het ook is, het voorlezen blijft.
Voorlezen is het delen van een ervaring en een moment van samen beleven. Dat zou ik niet graag kwijtraken.

Geen opmerkingen:

Lady Mechanika Vol 6 Sangre - M.M. Chen & Joe Benitez

In dit deel begint elk hoofdstuk met een proloog waarbij terug gegaan wordt naar een gebeurtenis in Mexico dat 500 jaar geleden heeft plaats...