zaterdag 11 januari 2014

#50books - 2014.1 Schurk

Elke week een nieuwe boekenvraag in het kader van #50books dit jaar verzorgd door DrsPee. De eerste vraag is

Als je mocht ruilen, met welk personage uit welk boek zou dit dan zijn? En waarom?

                                                                             Al zo lang als ik me kan herinneren fantaseer ik over dat mijn rol die van de schurk is en niet van de held. Met het ontdekken als kind van de avonturen door Arendsoog en Witte Veder was het niet moeilijk om mij in te leven in de schurkenrollen. Alleen gaf ik er voor mijzelf dan wel een draai aan dat ik uiteindelijk een hele goeie reden had om die bank te overvallen of die paarden te stelen. Echt slecht ben ik dan ook weer nooit geweest. Eerder slachtoffer van de omstandigheden en dan was het  een held zoals Arendsoog die mij redde en me weer op het goede pad bracht. De reden waarom deze fantasie bij mij hoort, laat ik graag aan andere analytici over.


Geen opmerkingen:

Clarkesworld Magazine 207 December 2023

Met The Gift in de zeer herkenbare stijl van Matt Dixon op de voorkant bevat het decembernummer van Clarkesworld Magazine acht science fic...