zaterdag 14 december 2013

#50books - 46 De liefde kan niet tragisch genoeg zijn


#50books is een initiatief van Petepel waarbij elke week een nieuwe boekvraag gesteld wordt zodat wij, gretige lezers, erover kunnen nadenken/praten/grijnzen/bloggen.

De zesenveertigste vraag is: Welke liefdesgeschiedenis(sen) heb je ooit gelezen die je iedereen zou willen aanraden ook te lezen?

Boeken aanraden is altijd een gevaarlijke zaak. Terwijl de passie nog door mij heen raast en het enthousiasme er voor zorgt dat ik alleen snel en veel kan praten over die woorden die dat allemaal met me doen, zie ik de ander zich al wat meer terugtrekken en beleefd zeggen dat ze eens zullen zien of ze het boek nog eens tegenkomen. Als men het dan eens leest en er lang niet zo door gegrepen is zoals bij mij het geval was, blijft er alleen diepe teleurstelling en soms zelfs een beetje gekwetstheid bij me over.

Maar ach, is er uiteindelijk niets mooiers dan het pijnlijke verlangen naar dat wat nooit te bereiken is? Dus ik blijf met mijn woorden strooien en hoop ooit eens een medevoeler te vinden die net zoals ik lyrisch wordt van de liefdesgeschiedenis van Elric van Melniboné. Hij die gedoemd is zijn grote liefde te doden, een lot dat hem al lang van te voren bekend is en onvermijdelijk blijkt waarna hij de rest van zijn leven aan deze gebeurtenis herinnerd wordt door vriend en vijand.

2 opmerkingen:

Peter zei

Amazon kent het boek niet

Niek zei

Jazeker wel. Alleen in een van de vele andere uitgaven.

Lady Mechanika Vol 6 Sangre - M.M. Chen & Joe Benitez

In dit deel begint elk hoofdstuk met een proloog waarbij terug gegaan wordt naar een gebeurtenis in Mexico dat 500 jaar geleden heeft plaats...