zaterdag 2 november 2013

#50books - 42 Meer van horen


#50books is een initiatief van Petepel waarbij elke week een nieuwe boekvraag gesteld wordt zodat wij, gretige lezers, erover kunnen nadenken/praten/grijnzen/bloggen.

De tweeënveertigste vraag is: Wie van jullie leest er tegenwoordig nog poëzie?

Al lezen mijn ogen alle letters die ze zien zonder dat ik me daar bewust toe heb gezet, woorden die een gedicht vormen blijven bij mij niet beklijven zonder dat daar geluid bij komt kijken.
De swing in de woorden, de stembuiging op een moment dat ik zelf nooit zou hebben bedacht, geven het gedicht de verdieping waardoor het betekenis krijgt.
Voorlezen of voorgelezen worden, maakt daarbij niet uit. Als het maar klinkt.


Tja, en dan moet ik heel eerlijk toegeven dat dit nog maar zelden voorkomt.

Geen opmerkingen:

Lady Mechanika Vol 6 Sangre - M.M. Chen & Joe Benitez

In dit deel begint elk hoofdstuk met een proloog waarbij terug gegaan wordt naar een gebeurtenis in Mexico dat 500 jaar geleden heeft plaats...