zondag 18 augustus 2013

#50books - 32 Volgens anderen


#50books is een initiatief van Petepel waarbij elke week een nieuwe boekvraag gesteld wordt zodat wij, gretige lezers, erover kunnen nadenken/praten/grijnzen/bloggen.

De tweeëndertigste vraag is: Hoe hoog scoor jij op de schaal van boeksnob, en wat zegt dat?

Hoe ik ook mijn best doe, geen enkele van de 15 uitspraken kan ik met mijn naam onderschrijven. Ik heb echt mijn best gedaan, geloof me. Maar de ene uitspraak is nog lachwekkender dan andere. Ik kan me bij een paar zelfs niet eens voorstellen dat er mensen zijn die werkelijk zo zouden denken. Daaruit concluderend zou ik zeggen dat ik laag scoor op de boeksnobschaal.

Maar....hoe kan het dan dat ik in mijn leven toch een boekensnob genoemd ben en nog wel door mijn bloedeigen ouders?
De enige keer in mijn leven dat ik  tot snob ben bestempeld is het moment geweest waarop ik tegen hen zei dat ik oorspronkelijk Engelstalige boeken in het Engels las en niet in de Nederlandse vertaling. Ik heb nooit goed begrepen wat ze nu met snob bedoelden tot ik deze vraag zag. Maar zo heb ik het toch nooit bedoeld, zou ik ze nu willen naroepen. Ach ja.


Geen opmerkingen:

Lady Mechanika Vol 6 Sangre - M.M. Chen & Joe Benitez

In dit deel begint elk hoofdstuk met een proloog waarbij terug gegaan wordt naar een gebeurtenis in Mexico dat 500 jaar geleden heeft plaats...