dinsdag 2 april 2013

#50books - 10 Gratis boeken


 #50books is een initiatief van Petepel waarbij elke week een nieuwe boekvraag gesteld wordt zodat wij, gretige lezers, erover kunnen nadenken/praten/grijnzen/bloggen.

De tiende vraag is: Wat betekent de Boekenweek voor jou?


Als een sneeuwcirkel in de gracht. Het verschijnt plotseling, het trekt mijn aandacht voor een kort ogenblik en daarna verdwijnt het weer en ben ik het ook vergeten. Klinkt poëtisch en zo is het dan ook niet. Wat de sneeuwcirkel betreft want die maakt zo'n indruk dat ik het heb vastgelegd en af en toe nog eens naar omkijk. De Boekenweek ben ik nadat het even in mijn bewustzijn is gekomen, wel net zo makkelijk weer kwijt. Alleen als er een boekenweekgeschenk in mijn schoot valt, denk ik er weer even aan.

Toch denk ik dat wat extra aandacht voor het boek geen kwaad kan. Veel mensen willen graag het idee hebben dat zij een koopje op de kop getikt hebben en door in zo'n Boekenweek mensen massaal dat gevoel te geven, wordt het boek behoorlijk gepromoot. En door de zware concurrentie met andere media zoals televisie en internet is het zeker een pré om het boek in het zonnetje te zetten.


2 opmerkingen:

Ninia zei

Ik ben ook een groot voorstander van de boekenweek, alleen al om een massa mensen eraan te herinneren dat er überhaupt boeken bestaan ;-/

Niek zei

Precies mijn punt. Fijn om het eens te zijn.

Gezinsverpakking - De Chabotten

Voor ik dit boekenweekgeschenk ging lezen, luisterde ik naar de podcast Nooit meer Slapen waarin de familie Chabot over dit boekje geïntervi...